Sunday, May 20, 2007

idiotiska val och känslosvall

blir så klart och tydligt för mig. att jag blir ngn som jag aldrig velat vara. att jag tar beslut baserat på en känsla som jag inte vet var den kommer ifrån. mitt huvud blir renblåst och ekande. jag förstår inte. jag klarar inte av att låta bli saker om de inte är väldigt konkret fel för mig. men klarade ju sluta röka. på ett sätt samma sak. måste vara att bara vara observant, inte låta sig falla in i situationer som man vet förr har lett till att man tagit korkade beslut. har klarat det i andra dimensioner (rökning, skola, vänner). och jag tror på mig. egentligen. men litar inte på att jag kan ta rätt beslut i situationen. så nästa plan blir att ändra situationen.

(jag sparkar mig själv där bak och gråter lite. men det kan inte vara omöjligt).

dags att återkonkretisera situationen för mig själv. och inte bara nu eller sen. utan varje timme och minut. inte tillåta sig själv att ignorera saker. för då faller man in i vanor som man inte alls önskar ska vara en del av en längre.

No comments: