Friday, May 4, 2007

att problematisera

världen lugnar sig runt omkring mig. jag har druckit en 0,6:a med öl och allting blir lite luddigt. pengar rinner som sand mellan fingrarna på mig när jag låter bli att tänka. det harvar lite i bröstet och jag höjer upp emorocken i lurarna till en nivå där det inte bara skär i öronen, utan genom hela huvudet. allt för att låta bli att tänka.

jag fick ngn insikt om hur skadad jag är idag. på vilket sätt jag är skadad och på vilka grundvalar jag tar beslut. kanske har jag tänkt samma sak förr men inte lika självklart. och jag är fortfarande livrädd för vad jag känner och hur vissa delar av det går emot de saker som jag har tänkt ut med huvudet. hur mina känslor nu går emot det jag lärt mig att känna vida andra tillfällen, emot de reaktioner som jag nött in, och målat över. för att passa in i ngns mall.

jag tror att jag har räknat ut vad som skaver. och jag tror att jag har räknat ut vad som gör att jag så paniskt håller fast vid ett tankesätt som så uppenbart är fel rent emotionellt. rädslor, byggda på ett förflutet kan förstöra mkt. jag försöker att låta bli.

idag har jag även tänkt den mkt triviala tanken att det kanske finns en anledning att hjärta rimmar på smärta. det är svårt att hänge sig. när man är van vid att det är fel.

.

i övrigt är allt som vanligt. i grunden är jag glad, stabil grund men det surrar lite just nu. var på hard rock café idag och upptäckte bowlingbanan i uv-ljus på nedervåningen. med pub och rockmusik. jag hade inte bangat. det hade jag verkligen inte.

.

delete: rädslor, fixa idéer, mina pavlos-hundar-reaktioner.
ctrl +V: ta saker för vad de är. framtid. självklarheter.

check?

1 comment:

Anonymous said...

Älskar dig massor, mina tankars härskarinna.

Vackraste My.