Thursday, March 15, 2007

det är vår!

går ute i mina vinterstøvlar. de ger smackande ljud ifrån sig då jag går i leran. smack smack smack. kælen har slæppt ur marken, barnen ska somna ute i sina vagnar. jag står och ser på mina føtter, mina svarta støvlar som liksom sjunker ner i leran. en barnvagn i var hand, sakta vagga dem till sømns. ser upp på det røda træhuset framfør mig. solen værmer i ryggen och jag har jackan øppen.

det slår mig hur mycket jag trivs i min vardag. hur jag trivs i rytmerna jag skapat, i helheten och i detaljerna. tycker om det røda slitna huset, tycker om vagnarna, tycker om solen i ryggen och att lyssna till hur smæltsnøn rinner genom stuprænnan.

tycker om min frukost med barnen om morgonen, att dricka gittes starka kaffe med mjølk. tycker om att se på gilmore girls halva eftermiddagarna, æta en massa sallad till allting och læsa ekonomi. tycker till och med om att træna.

tycker om att slippa oroa mig før rækningar, kunna køpa det jag vill och spara det jag vill. tycker om att jag har blivit en sån som stædar ibland och att jag håller mina avtaler (som det heter på norska).

tycker om den hær værlden.

vårvæder. vårkænslor. vårglædje!

No comments: